giovedì 13 giugno 2013

Vitamin A vs LED's effects

What's in common between Vitamin A and LED ? This is what I read in a spanish website :
"The professor of the University College of Optics at the Complutense says LED lights are made up of rainbow longitude waves, and it is the blue part which causes the problem.
LED is fantastic if there is adequate protection,” she explains. She also says using good sunglasses with UV filter rays, and a healthy and varied diet rich in Vitamin A – which comes from spinach and peppers – will protect the eyes.
The Prince of Asturias Scientific Investigation Prize winner in 2009 says Vitamin A has a high concentration of visual pigments, known as 'maculars', which are responsible for absorbing the harmful elements of light such as short-wave blue and violet rays.
A human being's ability to store these pigments reduces with age." OK, so the problem remains and the discussion will go on over and over again.. !
* * * 

Cosa c'è in comune tra la vitamina A e il LED? Questo è ciò che ho letto in un sito spagnolo: "Il professore della University College di Ottica presso la Complutense sostiene che i LED sono costituiti da onde longitudinali che includono tutti i colori dell'arcobaleno, ed è la parte blu che causa problemi alla retina umana. "I LED sono  fantastici se esiste una protezione adeguata", spiega. Dice anche che con buoni occhiali da sole con filtro ai raggi UV e una dieta sana e variata, ricca di vitamina A - per es.spinaci e peperoni - si ha  un'ottima protezione per gli occhi. La vincitrice del premio de Il Principe delle Asturie Scientific Investigation nel 2009, dice che la vitamina A o "retinolo" ha un'alta concentrazione di pigmenti visivi responsabili dell' assorbimento degli elementi nocivi della luce, come i raggi blu e viola a onde corte.
La capacità di un essere umano di memorizzare questi pigmenti si riduce con l'età. " OK, quindi il problema rimane e la discussione continua..!

Tks Ilja !


Nessun commento:

Posta un commento