lunedì, giugno 3

"Shio"

"Shio" - Salt
I have always admired Japan and Japanese culture : maybe due to its diversity compared to our european one. I don't know much about it, but I find it extremely charming. I am now in a sort of Japanese mood more than ever : that is why I was attracted by this lamp : "Shio", which means salt in Japanese language.
The artist strives to mimic the forces of nature in a way that's efficient and original, especially where high-pressure mineral formations are concerned. The resulting sculptures are flawless, characteristics magnified by the colored LED lights that illuminate them from the inside out.

   
"Shio" by MacDonald
Ho sempre ammirato il Giappone e la cultura giapponese, forse perché così diversa dalla nostra europea. Non la conosco moltissimo tuttavia, ma la trovo estremamente intrigante. In questo momento ho una maggiore sensibilità per l'arte e i costumi giapponesi ed è per questa ragione che sono stata attratta da questa lampada. Si chiama "Shio" che in lingua giapponese significa sale. L'artista cerca di imitare la natura in un modo del tutto originale, prendendo spunto dalle formazioni stalagmitiche. Il risultato è sorprendente e le caratteristiche peculiari della lampada sono enfatizzate da LED colorati che la illuminano dall'interno.


Nessun commento:

Posta un commento